ОСТАННІ НОВИНИ |
01:54 Фатальний процес | |
Освіта – невід’ємна частина нашого життя. Саме заради належної освіти абітурієнти сидять ночами і «гризуть граніт науки». У школі вже з 4-го класу нас починають переслідувати екзамени, тести, контрольні, які перевіряють знання, здобуті упродовж того чи іншого періоду навчання. Виникає запитання: чи варте це все таких титанічних зусиль? Звичайно, у кожного є своя відповідь і своя думка з цього приводу. Я майже впевнена, що кожен третій погодиться, що потрібно щось змінювати, проводити освітні реформи. Хоча, спостерігаючи за нинішньою непостійною владою, сміливо можна запевнити, що реформи не є доцільними у такій ситуації. Варто лише зазначити, що вже кілька років підряд вносять щоразу ті чи інші поправки у сам навчальний процес. Але факт залишається фактом: освітню систему варто вдосконалювати, але не можна ні в якому разі проводити досліди на учнях та абітурієнтах, у яких саме вирішується доля, їхнє щасливе майбутнє. Говорячи про випускників шкіл, потрібно не забувати, що вони упродовж року чи навіть двох готуються до ЗНО, тому їм надзвичайно важко, порівняно з іншими. Адже школярі не тільки готуються до тестів, а й виконують домашні завдання і намагаються встигати все, що заплановано, а їм лише по 16-17 років. Уявіть, що з ними буде у майбутньому? Звичайно, тести дисциплінують, діти намагаються систематизувати вивчене, але чи є 100% гарантія, що абітурієнт вступить до такого жаданого «вишу»? Дійсно є! Практика показує, що 90% випускників все ж таки вступають до навчальних закладів, які вони обрали, завдяки тестам. Але з іншого боку, кожен одинадцятикласник хоча б раз запитував себе: «Чому двохгодинний тест може вирішити моє майбутнє?» Відповідь батьків: «Це все заради твого ж блага». Відповідь чиновників: «Це європейський стандарт». Постає нове питання про компроміс між владою та учнями. Відомо, що до тестів існували вступні іспити, під час яких «процвітала» корупція. Але, порівнюючи тести з екзаменами, можна стверджувати, що рівень корупції аж ніяк не зменшився. На численних інтернет-сайтах проведено безліч соціальних опитувань на цю тему. Ось одне з них: Як Ви ставитесь до ЗНО? 1. а що це? 0.02% 2. готові жорстоко замордувати авторів тестів 44% 3. страждають на різноманітні форми неврозів у зв’язку з підготовкою до ЗНО 19.2% 4. змирилися і вважають, що від долі не втечеш 36% Факти очевидні… Дітям важко осилити весь матеріал, щоб добре пройти ЗНО. Але є «інша сторона медалі» – багато абітурієнтів з провінцій вступили на безкоштовне відділення і здобувають освіту належного рівня. Отже, вища освіта стала більш доступною. Звичайно, всі зацікавлені здати тести належним чином, отримати вищу освіту і працювати за фахом. І тут підкралася інша проблема сьогодення: а куди потім? Після закінчення ВНЗ видається диплом, який свідчить про ваш фах, але майже всі роботодавці приймають на роботу працівників з досвідом роботи. А де ж взятися цьому досвідові? Можна влаштуватися на роботу «по знайомству», але, що робити в інших випадках. Сьогодні держава не зацікавлена у забезпеченні роботою справжніх фахівців своєї справи, які чекають у черзі на яку-небудь роботу. Варто розставити пріоритети на освітній ниві, створити такі життєві умови, які б сприяли подальшому розвиткові спеціалістів. Катерина ШЕВИРКІНА
| |
|
Всього коментарів: 0 | |